Forsterket bæreevnen uten å redusere veibredden
Mange undersøkelser av skogsbilveienes standard peker på «for dårlig bæreevne» som en av hovedmanglene. Løsningen er gjerne å forsterke veien […]
Mange undersøkelser av skogsbilveienes standard peker på «for dårlig bæreevne» som en av hovedmanglene. Løsningen er gjerne å forsterke veien […]
Norskog gjennomførte sitt årsmøte 11. mai og valgte ny styreleder etter Christian Anker-Rasch som har innehatt vervet i seks år.
TEXT: UNGDOMSREDAKSJONEN Fra 2023 vil JOB:U gå fra å være et østlandsprosjekt til å bli et nasjonalt tilbud. Det
Sist vedsesong ble unormal, noe som blant annet skyldes uroen i energimarkedet generelt. Nå tror vi på et mer normalår, og
Interessen for hengebjørk har gått litt opp og ned, men klimaendringer gir nå økt interesse for dette treslaget – som
Glocal Green Innlandet (GGI) starter i løpet av 2023 opp en fabrikk på Øyer i Gudbrandsdalen. Her skal de årlig
I 2022 var hogsten rekordhøy – 11,63 millioner m3 ble tatt ut av norske skoger. Nivået har steget med nesten
Investeringsbeslutning for det planlagte anlegget for rensing av returtre ved Forestias sponplatefabrikk i Braskereidfoss lar vente på seg. Årsaken er
Daglig leder i Skognæringa Kyst, Ole Bakke, er uenig i at de ikke gjør jobben ute i kommunene. – Det er ingen i Norge som
Skognæringa Kyst har mobilisert for å få midler over «kai-kontoen» til å oppgradere kommunale veier. Hele 86 % av disse tåler